Tuesday, May 20, 2014

PART III

                                  Photo: Hi, my name is Nurul Amalina. I'm already 20years old. As u know, I'm not d same person in sem 1. Right now, I already change to new AMAL. I'm totally different in this sem2.So, if u don't like it, its up to u. I want to change because I want to be a good person for the future. Yang dah lepas, biarkan lepas. Sorry to all if I've done some mistake okay. Thank you.



Assalamualaikum.Siapa yang dalam gambar tu? Itu aku lah. Kenapa?Nampak macam edit ke?haha,. tak la. Itu gambar ar tanpa edit owh. Yang tulisan tu je aku edit. Hari ini aku cuma nak bagi tahu tentang my story n him. So, korang nak tahu apa jadi dekat hubungan kami sekarang?. Lets me tell you.

Dia dan budak perempuan itu telah pun terputus hubungan. Korang mesti fikir punca dia datang dari aku kan?. Actually i'm not like cruel woman. Pada mulanya pada hari mereka terputus hubungan tu aku dah mula give up sebab aku tak nak jadi punca mereka putus disebabkan aku. Beberapa minit niat aku sebelum aku nak kasi tahu tu, Mr.A yang bagi tahu dulu yang mereka tiada apa-apa sudah.Aku rasa macam nak menjerit. Bukan menjerit sebab mereka suddah putus tapi menjerit sebab TIME AKU DAH MOVE ON BARU KAU NAK KASI TAHU. seriusly on that day aku tak ada apa-apa langsung perasaan dekat dia okayh.

Korang mesti tertanya-tanya kan apa sebab dia?hehehe. Well, as u know, bukan semua manusia perfect dalam dunia ni. Gara-gara Mr.A minum setengah tin dan memegang putung rokok mreka putus. Perempuan tu tak suka lelaki minum n hisap rokok thats y mereka putus. Sekarang dah faham?. Aku tahu kenapa dia minum dan dia dah cerita dulu dekat aku sebelum Mr.A cerita dekat perempuan tu. Kebiasaan non-muslim la kalau minum n kita pon tak bolehnak larang. Dia minum pon sebab terlalu stree. Lelaki kan memang suka pendam masalah sorang-sorang. As a partner sepAtotnya kita ni bagi suppOrt supaya mereka tak terjerumus ke lembah yang boleh menjerumuskan diri mereka sendiri lebih-lebih lai kalau mereka dalam keadaan tekanan. Kata-kata semangat dan seseorang yang sentiasa berada di sisi mereka tramatlah penting buat masa sekarang.

Janganlah disebabkan kelemahan mereka itu, kita sanggup abaikan mereka kesorangan. Childish la wei. Banyak benda yang dia fikirkan tu dan banyak jugakla masalah yang Mr.A cerita kan dekat aku.Itu semua adalah ujian untuk dia daripada Allah walaupon dia bukanlah menganu agama Islam as I am.

Selepas dia bagi tahu apa yang berlaku, aku  mematikan niat aku untuk memberitahu dia tentang apa aku cuba untuk sampaikan sebab dalam keadaan dia yang macamtu aku tahu dia betul-betul memerlukan seseorang yang boleh meringankan sikit beban dia buat masa sekarang.

Aku tak tahu la kenapa kalau setiap kali kami bersama atau keluar perangai kam seriusly perangai selamba. Kau nak kentut dengan keluar bunyi ke, makan dengan comot ke, makan dengan gelojoh ke dan lain-lain perkara yang mengudang malu kami tonjolkan tanpa segan silu. Kalau dengan orang lain memang aku jadi GOOD GIRL dan dia jadi GOOD BOY. Tapi this is better than to be a fake. 

Sekarang ni aku cuba semampu aku untuk menolong dia kalau dia dilanda masalah. Untuk mengelakkan dia daripada minum atau hisap rokok, ada jugakala aku bagi tahu kesa-kesan dia. Sekurang-kurangnya dia cuba utuk berhenti dan tidak terpengaruh. Aku tidak kisah dengan kelemahan yang dia ada sekarang ni sebab aku tahu KELEMAHAN dia itu la sebernanya merupakan KELEBIHAN dia. Kalau kia nak bandingkan dengan Rsulullah S.A.W. memang teramatlah jauh perbezaannya.

One more thing, hari tu aku ada keluar jugak la dengan Mr.A. Aku banyak puji lelaki yang hensem-hensem ni. Terus, tetiba dia marah aku. Aku ingat kan dia okey je sebab sebelum ni dia tak pernah pon marah aku. Puas weyh aku nak memujuk. Berjam-jam jugakla aku mau pujuk dia. Rupanya lelaki merajuk lagi berbahaya daripada perempuan kan. Lepas tu dia boleh cakap ' Saya ni macam tak wujud pulak walaupon sy ada di sebalah kau".. tetttt.. Dia jeles ka? Mungkinkah?.

Sekarang ni apa yang jadi pada kami adalah WE STILL TOGETHER. Aku cuba a untuk wujudkan perasaan yang dulu hilang tu tapi agak memakan masa la. Mesti korang terfikirkan buat apa la aku nak terhegeh-hegehkan lelaki yang tidak ada masa depan?. Tolong buang fikiran negatif korang tu. Kalau kita berdoa dan bimbing dia, in sha Allah, dia boleh jadi manusia yang berjaya. Walaupon bukan di sdunia mana tahu pintu hati dia terbukak. Mungkin dia akan jadi lebih baik dari kita. Jadi, fikir-fikirkanlah.

XOXO.PUBLISH.

No comments:

Post a Comment