Sunday, April 13, 2014

First Love and First Date with First Frust

Assalamualaikum.

Hai to all reader of bloggers yang rajin walk in the blog. Lama sudah aku tidak mengupdate blog.Biasanya ramai kaki blogger akan mengatakan bahawa bloger mereka agak berhabuk kalau lama sangat tak update. Persoalannya korang namak ke blog au tu berhabuk atau pon tak. Kuat bebenor imiginasi korang ni.hehehe.

Start from today, i'll update all about myself sepanjang aku hidup di muka bumi yang hanya pinjaman daripada Allah kepada aku.

Kisah aku sekarang yang akan aku kongsikan ini harap-harap dapat memeberi iktibar( harap-haraplah). As you know, my name is Nurul **** bla..bla..blaa.. 

Pada bulan September 2013, aku mengenali seorang lelaki di wechat. Korang mesti ingat kan kisah aku ni adalah tentang kami?. Jawapannya adalah YA DAN TIDAK! korang baca dahulu sampai habis. Dia sama umur dengan aku tetapi dia kami berlainan tempat belajar. Aku seorang SISWAZAH yang beragama islam  yang bakal menamatkan pengajian DEGREE pada 2016  di sebuah Universiti tetapi dia hanyalah seorang pelajar yang beragama kristian yang hanya mempunyai sijil bahagian kemahiran(tanpa DIPLOMA/DEGREE). Dia mengambil kos AUTOMOTIF. Jauhkan perbezaan kami. Tetapi, Allah telah menentukan segala-galanya dan kini aku berbaik hati ingin mengkongsikan kisah aku dengan korang :'). 




Setelah sebulan perkenalan hanya dalam laman sosial, akhirnya aku dan dia merancang untuk berjumpa. Pada 5.10.2013 aku berjumpa dengan dia tetapi ditemani oleh kawannya Glenn dan Tomy.Di Labuan ni sebernanya tidak ada apa-apa yang menarik pon boleh diterokai. Pada pertemuan pertama,biasanya setiap gadis akan memakai pakaian yang cantik2 tetapi aku mengambil keputusan berjumpa dengan dia hanya memakai baju sukan sekolah menengah dipadankan dengan seluar jeans dan tudung bawal yang berwarna hitam berserta selipar murah. Yes! I admit  that aku agak selekeh pada pertemuan pertama. Pertemuan ketiga kami adalah pada 15.10.2013 iaitu pada Hari Raya Haji. Itu adalah hari raya yang pertama aku sambut tanpa keluarga dan bersama seorang lelaki ajnabi. Aku menyambut di rumah roomateku di Labuan ni. Dia pun turut merasakan suasana Hari Raya dan kami bermalam di rumah keluarga roomate aku. Pada hari itu aku hanya mengenakan baju kurung pahang bersama tudung bawal( ingat nak pakai shawl yang Pak Lang aku belikan dekat Makkah, tapi cuaca panas weyh). 

Bila pertemuan kedua aku?. hehe. Pertemuan kedua kami adalah pada 13.10.2013 dimana tarikh itu dia declare sama aku untuk menjadi TEMAN WANITAnya. Masa tu, perasaan aku agak dibawa oleh angan-angan ala-ala cerita Korea yang korang tengok tu la.Hahahaha. That is my FIRST LOVE!. Selama 19 tahun aku jaga diri aku daripada sesiapa, akhirnya aku tewas dekat lelaki ini. Aku pon tak tahu kenapa. And untuk pengetahuan korang, pada 15.10.2013 itulah FIRST DATE aku dengan lelaki.

Hubungan kami berjalan dengan rancaknya selama 2 bulan. Tetapi dalam masa yang sama aku masih tidak dapat mempercayainya sebab kata hati kuat mengatakan bahawa dia sudah pon berpuya. Disebabkan aku ni adalah seorang yang kuat stalker orang, aku cari nama dia di facebook sehingga dapat. Akhirnya! Penipuan pertama telah terbongkar sebab sebelum itu dia mengatakan dia tidak mempunyai sebarang akaun FACEBOOK. Ada jugakla dia ceritakan tentang seorang perempuan ni, terus, aku cari nama perempuan tu FB pulak. YES! Gothca! . Pada malam itu, aku menjadi seorang 'penyiasat' dan 'Polis', tetapi jawapan yang diberikan oleh si 'penjenayah' ini, dia sudah putus dengan perempuan itu. Aku teta dengan gerak hati aku untuk FRIEND bersama perempuan itu di FB. Kali ini aku jadi 'penyamar' pulak. Rupanya mereka masih BERSAMA!. Aku mendiamkan diri aku sehinggalah suatu hari diman kami berjumpa. Aku tengok dia macam menyorokkan sesuatu. Dengan kuasa ALLAH yang maha Besar pada ketika itu, handpone aku kehabisan batery. Aku ingin sekali menelefon roomate aku pada ketika itu. Dia bagi aku pinjam henset. Aku po pinjam dan dengan selambernya bawa ke tandas. I CHECK IT ONE BY ONE MESSAGE. Hati aku bagaikan digunting perlahan-lahan. Aku masih ingat mesej dia dengan perempuan tu. " Study bagus2 ar. Love u cyg. MMMuuuuaahhhh...". Wat the heaven for me. 

Time tu, kawan dia yang drive. Setiap kali berjumpa,kami tak pernah berdua. Aku duduk disebelah kawan dye. Langsung aku tidak hiraukan dia. Seriously, time tu aku rasa macam nak jadi HULK . Pada malam tu, lagi sekali aku menjadi seorang 'detektif' pula. 10.12.2013, malam itu mereka PUTUS hubungan sebab perempuan tu tahu tentang kami. Korang nak tahu berapa lama diorang couple? 3years babe! Happy?? Langsung tak sebab aku tak nak karma menimpa diri aku. Serba salah aku amat tinggi pada ketika itu. Pada waktu tu, dia tengah FINAL exam. Perempuan tu pon satu, pandai sangat patahkan semangat orang time macam tu. Esok petang tu aku pergi jumpa dia. Aku tahu, dia amat memerlukan seseorang pada ketka itu. Petang itu, aku cuba menjadi tempat dia melepaskan segala kesedihan. Menangis kot aku!. Nak tahu kisah seterusnya?? ikuti sambungan seterusnya okayh..hehehe..

BERSAMBUNG....



No comments:

Post a Comment