Sunday, April 13, 2014

Change to Newself.

Kesinambungan...

 Pada bulan Januari adalah satu tarikh di mana setiap student DEGREE menduduki Fianl exam. Disini lah bermulanya kisah kegelapan aku. Pada 2.01.2014, dia balik ke kampung halaman di Kota Belud, Sabah. Pada hari Rabu dengan bersamaan 8.01.2014 pada waktu malam, kata-kata yang begitu manis sekali sehinggalah aku ingat sampai sekarang " Tolong jangan ganggu kami lagi. Saya tak nak dia terluka lagi.". Dengan hati yang begitu 'riang' dengan final exam lagi, dia boleh mengungkapkan kata-kata manis macam tu. Aku jadi macam orang gila yang merayu peluang kedua diberi kalau aku ada buat apa-apa kesilapan. Tapi THERE ARE NOTHING!. 

Start from that day, aku tak menjamah apa-apa makanan pon dan aku langsung tidak study apa-apa. Baik kan dia tu?. Apabila aku kol, memang senang la nak denga dia asyik marah-marah aku. Berapa hari aku tak tidur weyh!. Aku pon tak tahu apa yang aku jawab masa Exam tu. Keesokkannya tu, aku nampak GIRLFRIEND kesayangan ia post 'Hari yang Membahagiakan'. Yes, Bahagia untuk kau sayang tapi orang macam aku?. 2 kali 5 sama je kau dengan pakwe kau tu la!. Menghancurkan kehidupan orang. Start from there i really hate so much to kristian girl and BUDAK KAMPUNG. Sorry to say. Tapi nasib masih menyebelahi aku sebab ALLAH memberikan aku seorang kawan yang always memberi semangat dan telah kembalikan semangat aku. He is SYAIFUL (His roomate).

PAda 11.01.2014 dia balik ke Labuan. Aku pergi jumpa dia tetapi kali ni dengan pemakaian yang agak berbeza. Aku berpurdah weyh. Sebab time tu, aku tak nak dia tengok aku dalam keadaan mata bersembap dan muka yang layu dan kalau boleh aku tak nak langsung tengok muka dia. DIa ada bagi aku sebuah beg yang dia beli di Sabah. Bukan aku yang menyambut beg tu tetapi roomate aku. Seriusly, time tu aku terasa macam benci dia giler2 tapi dalam masa yang sama, aku sayangkan dia. 5 jam aku berpurdah. Lepas hantar si Glenn dan Roomate aku balik, buat kali pertama, kami keluar berdua sama-sama. Time tu lah menjadi kejiwangan masing-masing. Kami lepak di area Airport je. Katanya, dia masih sayangkan aku lagi tapi kalau sayang kenapa dia boleh buat aku macam sampah ketika dia balik kampung?.

Aku balik semenanjung pada 17.01.2014. Aku cuti sem selama sebulan. Selama sebulan itulah aku menjadi orang yang pendiam tanpa riang. Bukan senang nak lupakan macam tu je owh. Aku mesej dia juga la tapi tak macam dulu sebab perasaan aku masih belum pulih sepenuhnya kan. Everyday, every minute and every second aku tak pernah langsung lupa tentang dia. Yang aku mampu buat adalah mendoakan untuk dia. Walaupun only 1 message dari dia, boleh buat aku rasa bahagia walau sementara. Aku tahu, dia mesej juga dengan perempuan tu. Dia ada bagi ahu jugak la yang makwe dia minta jangan contact dengan mana-mana perempuan dan especially aku!. 

Cerita keadaan aku di Semenanjung?. NAntilah aku cerita. Tak de mood nak cerita tentang tu lagi 15.01.2014 aku menjejakkan kaki semula ke Labuan. Kalau di ikutkan hati, aku teramatlah malas sangat nak balik. Berat badan aku turun sedikit demi sedikit. Kalau dulu aku memakai pakaian bersaiz XXL, XL tapi balik dari semenanjung aku boleh memakai saiz L. But now, aku mampu memakai pakaian yang bersaiz M( gambar terkini adalah background blogger aku). hehehe. Mendadak ke tu ea berat badan aku turun?. Mungkin sebab aku kelihatan gemuk dulu, dia menolak aku dengan senangnya. Sekarang ni, aku cuba untuk mencapai sais S pula. Tapi boleh ke tu ea sebab tulang aku macam orang barat weyh.hahaha. Biasalah apabila banyak sangat kacukan (Melayu+jawa+cina+india+Bugis) . 1 Malaysia. hahaha. 

Korang nak tahu apa jadi dekat kami sekarang?. Yes, we still contact. Tapi ada perubahan pada diri dia setalah aku balik dari semenanjung. Sekarang ni, aku sentiasa mendapat mesej 'selamat pagi'. Kalau aku marah atau merajuk, dia rajin pujuk. Padahal aku ni sebernanya tak pandai merajuk atau marah pun. Dia pernah cakap, sekarang ni dia paling takot kalau aku marah and dia rasa serba salah sangat apa yang dia buat dulu. Setiap hari minta maaf sebab tentang benda tu. Sekarang ni pun, dia rajin sangat kol aku. Kalau aku tak mesej sehari atau tak balas mesej dia, dia akan kol. Lama pulak tu. Kalau aku keluar ke bandar, dia takkan bagi aku keluar sorang-sorang.Kalau dengan kawan, pastikan kawann tu perempuan. Kadang-kadang aku tertanya jugak, dia ni bagi aku harapan ke ha?.Dulu dia tak pernah macam ni tau. One more thing, he wants me to wait him for 4 years sebab dia nak kumpulkan duit untuk kahwin. Hehehe. Cukup ke tu? Kerja tetap dia sekarang hanyalah seorang mekanik. 

Honestly, hati aku da tertutup untuk mana-mana lelaki buat masa sekarang kecuali dia. Walaupon sakit macam mana sekalipon dia pernah buat dekat aku sehinggkan hampir menghancurkan masa depan aku, im still love him. Gila kan aku?. Ya, memang aku dah gila sekarang sebab aku gilakn dia sekarang. Sejak akhir-akhir ni dia sentiasa cakap takot kehilangan aku( Aku lagi takot kehilangan kau!). Aku pernah tanya, kalau COUPLE dia tahu tentang hubungan kita macam mana. DIa cakap, kali ni dia nak buat keputusan dengan betul-betul. Dia tak nak jadi macam dulu. ooohh ye. Lupa nak kasi tau. COUPLE dia tu sekarang ni umur 18tahun. Baru lepas SPM. Result SPM? No A's and has FAILED. That subject she failed is very important and core subject! To many D's. Tak pe sayang. Ini baru permulaan. Memang aku benci kau yang teramat tapi sekarang aku macam tak ada apa-apa perasaan terhadap kau termasuk JELOUS . Kalau kau baca blog aku ni, aku harap kau tahu tentang kami :) .

Yes, now i like and love to fashionable. Not like old AMAL. Dia pon ada bagi tahu yang aku dah banyak sangat berubah. Aku berubah bersebab sayangs. Bagi pembaca, suka hati korang la nak fikir aku ni perempuan apa pon dan mungkin akan cakap sanggup jilat ludah sendiri balik tapi kalau dah sayang, korang takkan fikir semua tu dah. Percayalah.. Hanya yang pernah alami akan rasa semua tu dan korang akan sanggup buang rasa sakit hati demi orang yang kau sayang. Aku pun tak tahu la apa kesudahan kisah aku dengan dia. Semenjak aku memasuki semester 2 ni, ramai kawan cakap aku banyak berubah jugak. Diorang cakap aku semakin rajin and clever. hehehe. Thank you kawan . Aku tak mahu lagi jadi perempuan yang hanya tahu keseronokan semata-mata. 

Orang yang aku sayang iu, aku gelarkan ia MR.A. Boleh ke tu aku dengan dia kekal ea?

No comments:

Post a Comment